Hubnutí

11 způsobů, jak získat a udržet si štíhlou postavu (1. část)

Autor:   | 

Boj s nadbytečnou váhou může být dlouhý a vyčerpávající. Držíme šílené diety, chytáme se všech náročných cvičících trendů a hledáme cokoli, co by zafungovalo. A ačkoliv hubnutí, zbavování se tuku a přerod na super-štíhlou postavu snů není snadný, máme ve zvyku dělat tento si proces ještě složitějším.

Ve světě, který nabízí tolik informací, je obtížné zjistit, co je skutečně vědecky dokázáno a co je jen zbožným přáním. Nabízíme vám 11 jednoduchých tipů, které vám pomohou snížit váhu a umožní vám získat tělo svých snů!

1. Jezte méně kalorií (překvapivě)

Lidé mají často dojem, že pokud se vyhýbají sacharidům, tak mohou jíst cokoliv. Ale takhle to není. Pokud chceme spalovat tuky, tak je třeba jíst méně kalorií. Jasné a prosté. Kdybychom všichni jedli správné množství vhodné a zdravé stravy, tak by snížení váhy nemělo být tak těžké. Naprostá většina z nás však jí mnohem více aniž bychom si to vůbec uvědomili. Snížení příjmu kalorií zabere určité úsilí. Ale stejně tak je potřeba úsilí ke všemu, co má v životě nějakou hodnotu. Jen si dejte pozor, abyste svůj příjem kalorií nesnížili přespříliš! Pokud to přeženete, tak váš metabolismus přejde do stavu ukládání zásob, který ztrátu tuku téměř znemožní a zmaříte tak svou snahu zhubnout.

mene kalorii

2. Nehledejte rychlá řešení

Popřemýšlejte o tom, jak dlouho vám trvalo nabrat váhu, kterou se snažíte zhubnout. Nenabrali jste ji přes noc a ani ji za noc neztratíte. Je snadné nechat se zlákat rychlými řešeními nebo návody od celebrit – spíše nefungují než fungují. Ze začátku se mohou objevit výsledky, ale brzy se vám vrátí původní váha.

Jediným způsobem, jak změnit svou postavu, je změnit svůj životní styl. Sice to může být těžké, ale nemusíte se toho bát. Vše, co musíte udělat, je vytvořit si ze zdravého jídla zvyk. Pokud si to nedokážete představit, utvořte si zdravý jídelní plán po dobu 30 dnů.

Protože stejně jíte každý den, tak je třeba investovat trochu času a jídlo promyslet. Než se nadějete, stane se to pro vás druhou přirozeností. Jen nezapomeňte, že je potřeba jíst stravu vyváženou jak na sacharidy, tak i tuky a bílkoviny.

Nikdo jiný není zodpovědný za vaši váhu a nikdo jiný než vy ji nedokáže změnit.

3. Jezte méně tuku

Mnoho lidí zkouší diety bez sacharidů a doufají tak, že tímto se vše napraví. Většina nízko-sacharidových diet, jako např. Atkins Diet, povolují jíst potraviny s extrémně vysokým obsahem tuku. Vzdáte se chleba, ale slaninu můžete jíst bez zábran. Co však tyto diety neberou v úvahu, je velké množství kalorií, které je v tucích obsaženo. Tuk obsahuje cca 9 kalorií na gram, což je více, než většina bílkovin nebo sacharidů. A kalorie mají stále svůj význam!

V žádném případě neříkáme, že byste měli přijímat jen stravu s nízkým obsahem tuku. Nízkotučná dieta může být stejně škodlivá jako jídlo s vysokým obsahem tuku. Z denního množství kalorií by mělo 20-30 % pocházet ze zdravých tuků jako je losos, kokosový olej, kvalitní hovězího maso a žloutky.

Nezapomeňte, že odstranění (nebo výrazné snížení) jednoho druhu potravin vás nedovede k požadovanému cíli – nebo alespoň ne zdravým způsobem. Musíte jíst jak sacharidy, tak tuky a bílkoviny.

bez tuku

4. Pijte méně proteinových nápojů

Pokud chcete zhubnout, tak se doporučuje jíst jídlo, které je potřeba žvýkat. Na žvýkání a trávení pevné stravy spálíte více kalorií, než kdybyste jídlo konzumovali v tekuté formě. Zkuste si dát denně maximálně jeden shake, a to po tréninku. Není vhodné je využívat jako hlavní jídlo nebo jako časté občerstvení.

5. Nejezte tolik ořechy

Ořechy obsahují velké množství kalorií, které se rychle nasčítají. Například pokud se snažíte zhubnout, tak byste neměli jíst více než 10 mandlí denně. Což nemusí být úplně snadné. Ořechy také obsahují velké množství tzv. poly-nenasycených tuků a o tucích jsme již hovořili. Když potřebujete rychlou svačinu nebo jen utišit kručení v břiše, tak je lepší sáhnout po čerstvé zelenině. Obsahuje hodně živin, ale zároveň mnohem méně kalorií.

Líbí se vám tyto ne zcela tradiční postřehy o hubnutí? Zítra tu pro vás budeme mít dalších 6 zajímavých tipů. Můžete se těšit!

Přidejte komentář