Hubnutí

11 způsobů, jak získat a udržet si štíhlou postavu (2. část)

Autor:   | 

A máme tu pokračování našich tipů, jak na štíhlou postavu…

6. Trénujte s větší zátěží

Pokud se snažíte zbavit tuku, je důležité udržovat si svaly pomocí silového tréninku. Nebojte se pomalu zvýšovat zátěž, kterou doteď používáte. Pokud už máte standardní váhu, díky které jste se zpevnili, vycházejte z toho. Není potřeba znovu vynalézat kolo. Bez ohledu na to, jakou hmotnost přidáte, nezapomínejte na svou fyzičku! Dělejte jen tolik opakování, kolik zvládnete bez přetížení organizmu.

trenink pro hubnuti

7. Nepřehánějte kardio trénink

Většina forem kardio tréninku nemají na odbourávání tuků velký efekt. To ovšem neznamená, že kardio je špatné. Mělo by mít významné místo ve vašem tréninkovém plánu. Příliš kardio tréninku se však může stát kontraproduktivní. Nadměrné kardio může vést ke zvýšení produkce kortizolu, který mimo jiné způsobuje nárůst břišního tuku. Pokud byste rádi přidali více kardio do svého životního stylu, ale nechcete zajít příliš daleko, tak zkuste občas přidat dlouhou procházku. Procházky jsou skvělé – jak psychicky, tak i fyzicky.

8. Běhejte více sprinty

Nebo intervaly. Když se jedná o ztrátu tuku, tak je nejdůležitější strava. Ale pokud už v tomto máte jasno a zároveň i praktikujete silový trénink, je na místě přidat i nějaké intervaly. Stačí pouze dvakrát týdně, dvanácti až dvaceti minutový intenzivní běh. Nevypadá to jako moc, ale vaší postavě to přinese výrazné zlepšení!

9. Zvládejte stres

Stres produkuje kortizol. Kortizol ve vašem těle zvyšuje úložný prostor tuků. Většina z nás má hektickou práci, rodinu a společenský život, což znamená, že i když naše strava a cvičení jsou ideální, tak se nás tuk stále drží. Pravidelně si každý den udělejte čas na odbourávání stresu. Možná budete muset vyzkoušet několik různých věcí, než zjistíte, co na vás nejlépe funguje, ale je to velmi důležité. Boj se stresem by měl být součástí vaší každodenní rutiny, jako když si čistíte zuby.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vyzkoušejte:

  • meditaci;
  • vést si „deník vděčnosti”;
  • utváření myšlenkových map;
  • jógu;
  • dobrovolnictví;
  • masáž;
  • poslech relaxační hudby;
  • smích;
  • procházku v přírodě.

Samozřejmě to je krátký seznam, ale slouží pouze k inspiraci. Najděte něco, co vám pomůže se na chvíli zastavit. Chvíle, kdy vše můžete pustit a jen volně dýchat.

10. Dostatečně spěte

To je opravdu důležité! Při nedostatku spánku se snižuje citlivost na inzulín a hladina kortizolu se zvedá. Což pro hubnutí není zrovna ideální. Pokud máte dostatečně hluboký spánek, tělo začne produkovat růstový hormon, ale když oko skoro nezamhouříte, tak o tuto výhodu přijdete. Můžeme to opakovat donekonečna: pokud chcete zhubnout, musíte spát. Tečka.

Zde je pár tipů, které můžete vyzkoušet, pokud chcete zlepšit svůj spánek:

  • nedávejte si kofein po 12:00 hod;
  • zkuste trénink po ránu;
  • po setmění ztlumte světla v domě;
  • vypněte všechny obrazovky (telefonu, tabletu, počítače a televize) alespoň 2 hodiny před spaním;
  • používejte postel jen pro spánek a sex;
  • ložnici si udělejte co nejtmavší;
  • teplotu ložnice udržujte spíše chladnější, pro většinu lidí dobře funguje teplota kolem 17 stupňů;
  • z ložnice odeberte elektroniku.

MINOLTA DIGITAL CAMERA

11. Držte se svého plánu

Nezáleží na tom, jak propracovaný váš plán je, nebude fungovat, pokud se jej nebudete držet! Je lákavé se po hlavě vrhnout do něčeho nového, pokud si myslíte, že váš současný plán nefunguje… Ale pokud dodržujete výše uvedené body, tak by fungovat opravdu měl. Vytrvejte. Výsledky se dostaví, je to fyziologie.

Kulturisté a vrcholoví sportovci jsou lidé s nejdokonalejší postavou, ale jak ji získali? Jednak jsou neskutečně odhodlaní, ale také každý týden plní konkrétní úkoly:

  • jí bílkoviny, zeleninu, ovoce, a škrob každý den;
  • nikdy nesnižují přespříliš příjem sacharidů;
  • mají silový trénink 3-4 krát týdně;
  • sprintují 1-3 krát týdně;
  • více kalorií vydávají, než přijímají;
  • zvládají stres;
  • spí.

Snažte se být tak aktivní, jak je to možné. Stůjte, pokud můžete, procházejte se, pokud můžete. Prostě se hýbejte.

Hubnutí sice není snadné, ale v podstatě je prosté. Nestane se tak přes noc, ale dokážete to! My vám věříme!

Přidejte komentář