Hubnutí

10 nejlepších jídel potlačujících chuť k jídlu pro zdravé hubnutí

Autor:   | 

Zhubnout je možné pouze dvěma způsoby. Buď můžeme spalovat více kalorií, ať už prostřednictvím fyzické aktivity, nebo zvýšením bazálního metabolického výdeje (zrychlení metabolismu), nebo můžeme snížit příjem kalorií.

Nejběžněji dostupné přípravky na hubnutí obsahují potlačovače chuti k jídlu. Komerční potlačovače chuti k jídlu jsou většinou chemické látky, které snižují bolest při hladu, a tím omezují příjem kalorií. Málo jíst je však nezdravé – jíst tyto prášky a dodržovat dietu nemůžeme delší dobu a také to vede ke snížení našeho metabolického výdaje.

Potlačovače chuti k jídlu

Existuje několik přírodních doplňků, které mohou fungovat jako potlačovače chuti k jídlu, které jsou navíc zdravé a dodají tělu všechny nezbytné živiny. Tyto doplňky také nesníží váš metabolický výdej. A tak místo abyste se uchylovali k nezdravým přípravkům na hubnutí a módním dietám, vyzkoušejte pravidelně jíst následující potraviny a zhubnete přirozeně a zdravě. Navíc shozená kila znovu nenaberete.

1. Psylliové slupky

Běžně se této potravině říká prostě psyllium a jedná se o slupky semínek jitrocele vejčitého (Plantago ovata). Tato rostlina pochází z Indie a po staletí se používá v ájurvédské medicíně. V ájurvédské medicíně a medicíně siddha se doporučuje na očistu tlustého střeva, na zácpu a další střevní onemocnění. Psylliové slupky jsou bohatým zdrojem vlákniny rozpustné ve vodě a jsou hygroskopické, tzn. když se smísí s vodou, značně zmohutní. Jedná se o jeden z nejsilnějších potlačovačů chuti k jídlu, který je účinnější než jakýkoli prášek na hubnutí. Když jíte psyllium, musíte však pít hodně vody.

2. Ovesná kaše

Půl hrnku (asi 48 gramů) ovesných vloček obsahuje 5 gramů vlákniny. Významná část této vlákniny je rozpustná ve vodě, díky čemuž se dlouho cítíme sytí. Ovesná kaše také obsahuje betaglukan, který je známý tím, že hlídá hladinu cukru v krvi a přispívá ke zdravému hubnutí. Ovesná kaše také zvyšuje vylučování hormonu cholecystokinin, který je přirozeným potlačovačem chuti k jídlu. Kromě potlačení hladu je ovesná kaše rovněž tím nejlepším zdrojem komplexních sacharidů.

3. Jablko

Jablko obsahuje hodně pektinu, který omezuje hlad a zabraňuje prudkým nárůstům hladiny cukru v krvi. Nedávné výzkumy také ukázaly, že kyselina ursolová, jež se nachází v jablečné slupce, přispívá k hubnutí. Jablko dále obsahuje nemalé množství vlákniny a dalších mikroživin, které nám pomohou zůstat fit a zdraví.

jablko

4. Bylinky a koření

Většina indického koření, které se používá v indické kuchyni, je termogenická (zlepšuje metabolismus) a spaluje tuk. Jedním z nejlepších koření na hubnutí je skořice. Také další druhy koření jako zázvor, kurkuma, dlouhý pepř a pískavice řecké seno zlepšují metabolismus a omezují hlad. Špetku tohoto koření (drceného) si můžete přidat do všeho, co jíte.

5. Mandle

V časopise International Journal of Obesity byla nedávno publikována studie, podle jejíž výsledků konzumace ořechů při nízkokalorické dietě, především mandlí, přispívá k hubnutí. Vyvážené množství zdravých mononenasycených mastných kyselin a vlákniny, které mandle obsahují, funguje jako potlačovač chuti k jídlu a přináší pocit nasycenosti.

mandle potlačují chuť k jídlu

6. Granátové jablko

Granátové jablko a prášek ze sušených semínek granátového jablka se v ájurvédské medicíně a medicíně siddha používají k léčení onemocnění zažívacího traktu a jako doplněk při hubnutí. Granátové jablko je považováno za superovoce, jelikož je výjimečně bohaté na antioxidanty, polyfenoly a kongjugovanou kyselinu linolovou. U tohoto ovoce je důležité jíst také semínka, jelikož většina zmíněných živin je obsažena právě v nich a mohou vám tak pomoci spalovat tuk a zlepšit metabolismus.

7. Máta

Máta je známý adaptogen. Má uklidňující vlastnosti a je také účinným potlačovačem chuti k jídlu. Můžete si ji dát v podobě čaje, mátové limonády, mátové rýže nebo jako mátové čatní. Konzumace máty před jídlem může snížit hlad.

Máta pro potlačování chuti k jídlu

8. Vaječný bílek

Nedávný výzkum provedený u dvou skupin obézních lidí ukázal, že členové skupiny, která k snídani jedla vaječný bílek, více zhubli. Díky bílkovině obsažené ve vejci se členové skupiny cítili během dne sytě a snědli toho méně k obědu a k večeři. Vaječný bílek také vyživuje svaly a zlepšuje svalovou hmotu.

9. Semínka chia

Semínka chia jsou výživnější než lněná semínka, obsahují hodně vlákniny, omega-3 mastných kyselin a jsou výborným potlačovačem chuti k jídlu. Semínka chia je vhodné na několik minut namočit do vody a přidat si je do salátu. Jsou velmi chutná, příznivě působí na srdce, pomáhají předcházet rakovině, prospívají zažívání a přispívají ke zdravému hubnutí.

quinoa a potlačování chuti k jídlu

10. Quinoa (merlík čilský)

Tato starověká obilnina je považována za úplnou obilninu, jelikož obsahuje hodně bílkovin a správný poměr nezbytných aminokyselin. Obsahuje také slušné množství vlákniny a vitamínů. Sacharidy má komplexního typu a nezpůsobuje prudký nárůst hladiny cukru v krvi. Tato obilnina také pomáhá zlepšit metabolismus a omezit hlad.

Které doplňky stravy pro snížení chuti na jídlo a hubnutí a vyzkoušíte pro přirozené a zdravé hubnutí vy?

Přidejte komentář