Doma

3 jednoduché cviky k úlevě bolesti zad a šíje

Autor:   | 

Profesionální masáž je skvělým způsobem, jak si poradit se ztuhlým krkem a bolestí zad či ramen. Ale ne vždy máme čas a prostředky, abychom se mohli nechat namasírovat profesionálním masérem.

Fyzioterapeutka Nadia Perez z Los Angeles doporučuje následující tři jednoduché techniky, kterými se můžete sami namasírovat. Tyto techniky jsou vhodné právě pro výše popsanou situaci a jejich provedení je velmi jednoduché.

woman-smiling-1311885-640x9601.       Masáž šíje

Tato technika se doporučuje v situacích, kdy máte velmi bolestivou šíji a nemůžete ani hýbat hlavou na stranu. Vše, co potřebujete, je pěnová kostka používaná při józe, tvrdší houbička a tenisový míček.

Nejprve uchopte do jedné ruky pěnovou kostku a do druhé míček. Postavte se čelem ke zdi ve vzdálenosti vašeho chodidla od stěny a levou nohu silou zapřete. Tiskněte kostku proti zdi svým pravým ramenem a umístěte míček mezi kostku a křivku šíje. Pomalu pak zatlačte tělem proti zdi. Poté opakujte cvičení na druhou stranu šíje.

2.       Masáž vrchní části zad

Bolest šíje se často spojuje s bolestí zad. Proto když si masírujete šíji, měli byste si masírovat i záda, nehledě na to, jestli vás bolí nebo ne. Postavte se zády ke zdi.

Umístěte míček mezi vrchní část pravého ramena a páteř a opřete se tělem o zeď. Dělejte krouživé pohyby rukama, abyste si namasírovali i vnitřní svaly.

3.       Protažení šíje a hrudníku

Neustálé používání mobilů a počítačů v kombinaci s nedostatečným spánkem nás nutí mít často předkloněnou šíji, což vede k zatuhlosti a bolesti těla. Proto si sem a tam potřebujeme protáhnout šíji a záda.

Postavte se s rukama založenýma za zády a zakloňte hlavu trochu nahoru, čímž si protáhnete celé tělo včetně šíje. Během tohoto cviku nezapomínejte na uvolnění břicha. Páteř držte v neutrální pozici. Setrvejte v tomto cviku kolem 20 až 30 sekund.

Přidejte komentář