Hubnutí

5 nejčastějších fitness-otázek celebrit

Autor:   | 

Celebrity jsou skuteční lidé s obavami, které trápí i nás. I když se nemusíte bát paparazzi, budete pravděpodobně mít stejně žhavé otázky, které mnozí slavní klienti na denní bázi směřují na své trenéry.
Níže uvádím pět otázek, o které se celebrity zajímaly nejvíce v průběhu několika posledních let.

1. Co spálí více kalorií: kardio nebo silový trénink?

Slýchávám tuto otázku téměř každý týden. Ale i když se při vytrvalostním běhu potíte víc než u silového tréninku, ve skutečnosti spaluje větší množství kalorií silová aktivita. Silový trénink dává vašemu metabolismu nový impuls a díky energii potřebné k opravě drobných trhlinek, které se tvoří ve svalech během tréninku, spálíte více energie. Plus sval takto naposilovaný bude pokračovat ve spalování více kalorií po celý váš život.

2. Nedaří se mi ztrácet další kila. Jak se dostat pryč z tohoto mrtvého bodu?

Za prvé musíte zkusit změnit pár věcí. Pokud děláte pořád tu stejnou sadu cviků, realizujte nové tréninkové plány nebo zařaďte nové aktivity. Pokud to nepomůže, tak si dejte pauzu. Představa to může být pro mnohé z vás děsivá, ale trvám na několika dnech volna: je možné, že došlo k přetrénování a vaše tělo jen potřebuje oddech. Doporučuji, si vzít týden volna každých 8 až 10 týdnů a soustředit se na svůj jídelníček. Hlavně v žádném případě nepanikařte a dietu si nedělejte tvrdší! Až příliš často, když nevidíme, že se naše váha pohybuje dolů, poškozujeme své tělo odepíráním důležitých živin. Namísto odebírání kalorií, přidejte jich naopak pár set do svého plánu na den nebo dva. Možná zjistíte, že jste jedli příliš málo. Tím, že budete udržovat tempo svého obvyklého pohybového režimu a snažit se o tento přístup, budete udržovat váš metabolismus v chodu.

relax

3. Jak se zbavit tuků na rukou?

Že neslavné „andělské křídlo” (měkká tuková tkáň, která se tvoří na zadní straně našich ramen) je nepříjemností pro mnohé? O tom není pochyb. Proč se tvoří a jak se ho zbavit, to jsou jedny z nejčastějších otázek. Zde jsou fakta: jak stárneme, naše pokožka se přirozeně stává méně pružnou, a nelze jednoduše odstranit tuk v této oblasti, a to často ani cílenými cviky. Všechny naděje však nejsou ztraceny. Musíte přemýšlet o svém těle jako o jednom celku a cvičit správné cvičení (tj. zvedání činek, dřepy, dřepy s činkami nad hlavou a tricepsové posilování). Prováděním těchto cvičení se vaše tělo změní v kalorie spalující pec. Pár těchto cviků s adekvátním spánkem, zdravou výživou, a při správné hydrataci pomůže zpevnit zmiňovanou oblast.

4. Jsou sedy-lehy nejlepší způsob, jak snížit tuk na bříšku?

Jednoduše řečeno: ne. Nicméně, pokud hledáte něco pro posílení svého břišního svalstva a chcete přidat nějaký ten tón, následující cviky jsou mnohem účinnější než sedy-lehy:

  • Prkno. Jde o cvik, kdy se držíte ve vodorovné poloze nad podložkou pouze opřenými lokty o zem a špičkami chodidel. Prkno je nejen bezpečnější a zdravější pohyb pro klouby než sedy-lehy, ale také při něm máte v záběru více hlavních svalů. Tento cvik posiluje i celou oblast bederní páteře a pánevní dno. Pokud jste matka nebo pravidelně nosíte vysoké podpatky, je pro vás klíčové zamezit nežádoucímu napětí právě v těchto oblastech.
  • Jednostranná cvičení. Provádění pohybů, které vyžadují, abyste balancovali na jedné straně těla výrazně zvyšují aktivaci orgánů ve středu těla a vnitřních břišních svalů.

balance

  • Procvičování svalů od pupíku dolů. Myslím tím cvičení, která se zaměřují na vaše hýždě, stehna a zadní stehenní svaly. To jsou tři největší svalové skupiny v těle a pracování s nimi způsobuje větší kalorický výdej po tréninku a zrychluje váš metabolismus. Pomáhá to zkrátka ovlivnit spalování tuků, což dále zeštíhluje celé vaše tělo (i váš pas).

5. Je pro mě bezpečné trénovat, když mám své dny?

Během menstruačního cyklu je bezpečné trénovat a zapojovat se do fitness aktivit. Ale i tak jsou některé věci, o kterých byste měli přemýšlet: 1) Zkuste použít menstruační kalíšek. Na rozdíl od tamponu, který absorbuje vaši menstruaci, šálek ji prostě sbírá. Dá se nosit s jakýmkoliv upnutým materiálem. 2) Nepřehánějte to. Cvičení pomůže zmírnit pocity křeče, ale zachovejte pouze takovou intenzitu, na jakou jste zvyklí. Zachovejte všechny obvyklé cviky, ale s novými raději počkejte až po vašem období.

Přidejte komentář