Doma

6 cviků na ramena pro sexy postavu

Autor:   | 

Při snaze o tvar postavy v podobě krásných přesýpacích hodin se často soustředíme jen na svůj trup a dolní polovinu těla. Děláme dřepy a výpady a další cviky, abychom získaly žádoucí křivky. Pokud se zaměřujeme na určité tělesné partie, je důležité, abychom nezapomínali i na horní část našich přesýpacích hodin!

presypaci hodiny

Ramena jsou také důležitým rysem našeho těla a často se na ně ve srovnání s pasem, hýžděmi a stehny zapomíná. Věděli jste, že správně tvarovaná a rýsovaná ramena opticky zmenší střední část těla a balancují tak vzhled celého našeho trupu? Nejen to – silná ramena jsou i klíčem k dosažení správného držení těla, což je významný krok na dlouhé cestě za dokonalými křivkami ve tvaru přesýpacích hodin.

Při snaze o dosažení sexy ramen se zaměřujeme na skupinu svalů, která se nazývá deltový sval. Ten se skládá ze tří částí (deltoidů): přední, střední a zadní hlavy. Důležité je, aby všechny tři části byly rovnoměrně zatěžovány, aby tak získaly širší a zvednutější tvar. Tím vhodně dokreslí vaši postavu, a můžete tak vytěžit maximum z oblečení, které odhaluje ramena.

Zde uvádíme šest cviků pro horní část těla, díky kterým získáte elegantní a sexy ramena:

1. Zvedání činek v sedě

Posaďte se na židli (s oporou v zádech) a uchopte činky v rozpažených rukou. Lokty mějte v pravém úhlu, dlaně směřují vzhůru (do tvaru svícnu). Dejte si pozor, aby vaše lokty neklesaly pod úroveň ramen. Zvedněte činky vzhůru a v nejvyšším bodě udělejte krátkou pauzu, zároveň však nepropínejte plně lokty. Pomalu s činkami klesněte do výchozího postavení, kde začnete další opakování cviku.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2. Zdvihání lana či tyče

V uvolněných rukou (v úrovni boků) uchopte shora šňůru nebo tyč, takže vaše uvolněné paže spočívají přirozeně před vámi. Nyní zvedněte tyč pomalu do úrovně očí, zapojujte přitom svaly jádra těla – tím ochráníte spodní část zad. Opět nepropínejte lokty. Vydržte několik sekund, pak ruce pomalu uvolněte do startovní pozice.

3. Přední a boční zdvihy v sedě

Ujistěte se, že pro boční zdvihy nepoužíváte příliš těžké činky. Posaďte se na židli s dostatečnou oporou zad a nohy položte pevně na zem. Ve spuštěných rukou uchopte činky, které pak rozpažením zdvihnete až do výše ramen. Opět nepropínejte plně loky. Pomalu je spusťte dolů, dalším krokem je zdvihněte – tentokrát ne vedle sebe, ale před sebe, opět do výše ramen. Nezvedejte ruce výše než jsou vaše ramena a mějte uvolněné lokty.

4. Předklony v sedě

Posaďte se a ohněte se v pase, až bude váš hrudník co nejblíže kolenům. Záda mějte narovnaná, kolena u sebe a nohy pevně na zemi. Uchopte činky, rozpřáhněte ruce a s tahem dozadu se zvedněte do sedu, jakoby vaše ruce byly křídla. Vydržte tak několik vteřin a pak se opět vraťte na začátek.

5. Kliky na míči

Začněte tím, že se položíte na břicho na gymnastický míč. Ruce mějte pevně na podlaze a pomalu ručkujte dopředu s nataženýma nohama, takže se míč přesune až na úroveň vašich holení nebo kotníků (kotník je trochu větší výzva). Takto dělejte kliky, zároveň zapojujte jádrové svaly, které ochrání dolní část zad.

gymnasticky mic

6. Švihadlo

Nezapomeňte na kardio trénink! Toto cvičení asi nepotřebuje bližší vysvětlení, přesto mnoho lidí zapomíná, jak velký přínos švihadlo pro tělo znamená. Stálé rotace, které švihadlo ramenům přináší, jsou skvělým tréninkem deltových svalů.

Takže dámy, až příště budete chtít získat perfektní tělo do plavek nebo tílek, nezapomeňte na ramena! Těchto šest cviků je jen špičkou ledovce možných cvičení, která jsou dispozici pro formování sexy ramen.

Přidejte komentář