Hubnutí

8 půlnočních svačinek vhodných při hubnutí

Autor:   | 

Je přirozené, že vás pozdě v noci přepadají chutě, děje se tak z mnoha důvodů: ze zvyku, z nudy, z potřeby rozptýlení, a ze všech těch lákavě vypadajících reklam na jídlo. Můžete si vybrat. Bohužel bez ohledu na důvod, všechny mají potenciál nabourat vaše těžce vydobyté  úspěchy v hubnutí. „Pokud se přejíte před spaním, bude vaše tělo bude pravděpodobně ukládat kalorie jako tuk,” říká Manuel Villacorta, mluvčí Americké dietetické asociace.

Ale přesto si můžete něco malého dát. Jen to prostě musí být ta správná potravina. Zde je pár pravidel: jezte méně než 300 kalorií – cokoliv nad to se počítá už jako plnohodnotné jídlo. A ujistěte se, že budete jíst alespoň hodinu před tím, než půjdete spát.

pulnoc

1) Kefírový jahodový koktejl

Dříve než sáhnete po jogurtu, seznamte se s kefírem. Je to něco jako jemně perlivý tekutý jogurt, který také obsahuje laktázy, což jsou enzymy štěpící laktózu (hlavní cukr v mléčných výrobcích), která hodně lidem přináší zažívací potíže. Co to znamená: probudíte se s menším bříškem. Abyste ve svém jahodovém koktejlu měli pořádnou porci bílkovin, smíchejte kefír, jahody a malou lžičku medu.

2) Krekry knockenbroty

Pro malou svačinu může zkusit i krekry (tzv. knockenbroty). Obchody nabízí širokou paletu různých druhů, např. celozrnné, grahamové, žitné atd. Pro vyváženou svačinku na ně dejte trochu hummusu s olivovým olejem, takže vás pak nebudou trápit žádné výčitky svědomí.

knockenbrot

3) Mražené borůvky

Pokud zamrazíte ovoce jako jahody a banány, tak změníte jejich strukturu na něco podobného zmrzlině nebo sorbetu a tuto proměnu si vaše chutě na sladké prostě zamilují. Zkuste si proto dát malou misku mražených borůvek. Jsou nabité vitamíny, antioxidanty a množstvím vlákniny. Pro pestřejší občerstvení je můžete jemně přelít nízkotučnou smetanou.

4) Vícezrnné sušenky

I když nejsme velcí obhájci těchto drobných pochutin, je možné se k nim obrátit, pokud vás přepadne náhlý hlad. Nejedná se však o pytlík smažených brambůrků, ale o celozrnné sušenky zakoupené ve zdravé výživě. Jedna hrst by neměla obsahovat víc než 100 kalorií.

5) Sýrová quesadilla

Pokud máte tendenci v noci kontrolovat lednici, ujistěte se, že máte doma zásobu kvalitního sýru, který má nižší obsah tuku. Bude se vám hodit pro jednoduchou sýrovou svačinu, která vás vhodně zasytí: vložte nízkotučný sýr mezi pár tortil s vysokým obsahem vlákniny a ty pak z obou stran prudce, nasucho opečte na pánvi.

Cheese quesadilla with garnish ready to be served

6) Řecký jogurt

Tento druh jogurtu má vysoký obsah bílkovin a nízký obsah cukru, takže vás opravdu zasytí. Pokud hledáte něco trochu víc hutného, můžete do něj vmíchat rozinky nebo kousky čerstvého ovoce.

7) Hořká čokoláda

Vybírejte jen čokolády, které obsahují minimálně 72 % kakaa. Získáte tak více antioxidantů, překvapivé množství vlákniny a méně cukru, než z jiných, mléčných variant.

8) Sušené fíky

Dejte si tři nebo čtyři kousky tohoto ovoce, které vypadá téměř jako cukroví. Jsou napěchovány vlákninou, která zažene další chutě. Máte stále hlad? Přidejte i klínek nízkotučného sýra.

Přidejte komentář