Diety

8 tipů, jak se bez cvičení zbavit tuku na břiše

Autor:   | 

Málo věcí dokáže být tak frustrující jako tlusté břicho. Nicméně existují vědecky ověřené metody, jak se břišního tuku zbavit, aniž byste ho museli vypotit v posilovně. Výzkum naznačuje, že naše vnitřní hodiny, které nám ukazují, kdy je čas jíst a kdy spát, jsou mnohdy úplně vyhozené z rovnováhy, protože jim celý den vysíláme matoucí signály tím, že jíme nevhodné jídlo. Když se naladíte na přirozené rytmy spánku a jídla, můžete s tvrdohlavým břišním tukem skoncovat.

1.    Pořádně se vyspěte

Dlouhodobá spánková deprivace je zodpovědná za řadu změn uvolňování hormonů a metabolismu, především za zvýšený pocit hladu a chuťi k jídlu. Mnoho lidí si myslí, že více kalorií spalujeme, když jsme vzhůru, jenže tak to není. Když méně spíte, tempo metabolismu se zpomaluje.

ghost-1477687-640x480

2.    Jezte více bílkovin

Bílkoviny jsou při hubnutí klíčovou makroživinou. Zvýšení příjmu proteinů zrychlí metabolismus a současně pomůže zachovat svalovou hmotu. Tělo spaluje více kalorií, když jíte bílkoviny, než když trávíte tuky nebo sacharidy. V jedné dánské studii vyšlo najevo, že bílkoviny, obzvláště živočišné, jsou v horizontu 5 let spojeny se sníženým rizikem přibírání břišního tuku. Doplňky stravy jako sušená syrovátka představují praktické řešení pro zvýšení celkového příjmů bílkovin.

3.    Jezte potraviny bohaté na Omega-3

Omega-3 mastné kyseliny tělo neumí samo vyrábět a musíme mu je proto dodávat formou jídla nebo potravinových doplňků. Mastné kyseliny pomáhají štěpit tuky a současně snižují jejich další ukládání. Podle amerického Národního zdravotního institutu (National Institute of Health) rybí tuky také snižují hladinu krevního cukru. Vysoká hladina cukru v krvi produkuje inzulin, což ztěžuje spalování tuku. Pokud si chcete zajistit denní příjem omega-3 mastných kyselin, jezte sardinky, lososa, halibuta, vlašské ořechy, lněná semínka a růžičkovou kapustu.

4.    Jezte hodně vlákniny

Některé studie naznačují přímou souvislost mezi konzumací vlákniny a vnitřním tukem. Zjistilo se, že na každých 10 gramů vlákniny, které jíte, máte o 3,7 % méně vnitřního tuku oproti lidem, kteří tolik vlákniny nejedí. Mezi potraviny bohaté na vlákninu patří např. ovesné vločky, luštěniny, lněná semínka, borůvky, celer a jablka.

brain-food-1555521-638x477

5.    Používejte černý pepř

V černém pepři se nachází účinná látka zvaná piperin. Používá se k léčení řady zdravotních problémů včetně zánětu a potíží s trávením. Nové výzkumy ukazují, že piperin pomáhá potlačovat zánět a narušuje utváření nových tukových buněk, tedy reakci známou pod názvem adipogeneze.

6.    Jezte ořechy

Ořechy jsou plné zdravých tuků, které hrají při hubnutí zásadní roli. Pomáhají stabilizovat krevní cukr a dodají vám pocit plnosti, což je klíčem ke spalování tuků.

7.    Dopřejte si čokoládu s vysokým obsahem kakaa

Výzkumy ukazují, že konzumace malého množství hořké čokolády může snížit celkový tělesný tuk. Hořká čokoláda obsahuje flavonoidy, srdci prospěšné látky, které mají významné antioxidační a protizánětlivé vlastnosti. Nezapomeňte, že čokoláda by měla obsahovat nejméně 70 % kakaa.

chocolate-2-1150943-640x480

8.    Pijte zelený čaj

Zelený čaj obsahuje látky zvané katechiny, které dokáží tukovou tkáň „vyhodit do povětří“ tím, že rozproudí metabolismus, zvýší vylučování tuku z tukových buněk a zrychlí schopnost jater spalovat tuky. V jedné studii z poslední doby účastníci, kteří denně pili 4 až 5 šálků zeleného čaje a k tomu 25 minut intenzivně cvičili, spálili o necelý kilogram více tuku než ti, kdo čaj nepili a pouze cvičili!

Přidejte komentář