Hubnutí

Chcete zhubnout? Kašlete na diety (1. část)

Autor:   | 

Radši se držte našich jednoduchých pravidel, které doopravdy fungují!

Jak ztratit váhu bez dietaření:

Tady máte několik tipů, které vám pomůžou shodit nechtěná kila a pak si svou nižší váhu bez obav udržet. Opravdu se jedná o jednoduché rady, není se čeho bát. Všechno, co zmíním, u mě samotné zabralo. Mějte ale na paměti, že každý člověk je jiný. Důležitou součástí shazování kil je to, že se zamyslíte nad tím, co jsou vaše osobní přednosti a slabiny, když se snažíte hubnout.

Příklady předností

  • Baví mě cvičit.
  • Alkohol ani cukr mě moc nelákají.
  • Piji hodně vody a dobře spím.

Příklady slabin

  • Miluji sušenky. Když je začnu jíst, nevím, kdy přestat.
  • Večer na mě přicházejí záludné chutě.
  • Stačí mi málo, abych hodně rychle přibrala. Klidně i kilo za týden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Předtím, než si stanovíte své cíle, stojí za to se zastavit a zamyslet se nad tím, s jakými přirozenými slabinami a výhodami musíte pracovat. Úplně odstranit slabiny není jen tak, ale určitě se vyplatí zamyslet se nad tím, jak byste je eventuálně mohli zkrotit. Příklad z vlastní zkušenosti – abych v noci tolik nejedla, začala jsem prostě chodit dřív spát…

Shrnutě řečeno, mám ráda především jednoduché, srozumitelné rady. A právě takové jsem pro vás sepsala níže. Všechny určitě zvládnete bez potíží začlenit do svého každodenního života.

Důležité: Nikdy jsem nečetla knihy ani blogy o hubnutí a nemám proto o této problematice žádné vědecké znalosti, jen své vlastní postřehy z praxe.

1.    Važte se každý den

O mojí váze se snažím mít přehled, takže se vážím každý den. Váhu mám nachystanou hned vedle sprchy. Možná to zní až trochu přehnaně, ale pomáhá mi to soustředit se na cíl.

2.    Stanovte si maximální váhový limit

Moje cílová váha je 58 kg. Dokud vážím méně než 60 kg, snažím se dělat jenom menší změny v životním stylu. Jakmile se ale dostanu nad 60 kg, jsem na sebe přísná, dokud se nevrátím zpátky na 58 kg. Dobrá zpráva je, že většinou stačí tak 3 až 4 týdny sebedisciplíny, abych svou váhu dostala zpátky pod kontrolu. Je to díky tomu, že hodně rychle poznám, když je moje váha vyšší, než bych chtěla. (Teď se to už ale stává zřídkakdy.)

maximalni hmotnost

3.    Soustřeďte se

Mám teorii – když se člověk snaží zhubnout, za úspěchem stojí z 60 % jídlo, 25 % cvičení a pohyb a z 15 % to, že svému tělu i mysli poskytnete to, co potřebují. Ať už je to spousta vody, odpočinku, méně stresu, smích…

4.    Vyhněte se sacharidům, škrobům a cukrům

Toto je základ, o kterém ví snad každý. Sacharidy jsou zlo. Jsou tím, co může za vaše nechtěná kila.

Je fascinující, jak rychle si zvyknete na život bez cukru, jakmile se mu začnete vyhýbat. Buďte víc uvědomělí v tom, co jíte. Konzumujte co nejméně průmyslově zpracovaných a nezdravých potravin. Řekněte NE všem muffinům, koblížkům a dortům, přestože je tak milujete.

5.    Salát je důležitý

Že bych byla největší fanda salátů se říct tedy rozhodně nedá. Moc mi nechutnají, ale vím, že je má moje tělo rádo. Jsem přesvědčená, že to má svůj podíl při hubnutí, ale neptejte se mě proč. Sama to nevím. V čem mám ale jasno, je, že salát je důležitou (a velkou) součástí každého jídla, které jím.

zdravi salat

6.    Chuť k jídlu není kámoš

Někdo mi kdysi řekl: „Chuť k jídlu je pěkně zákeřná.“ Chvíli mi trvalo, než jsem pochopil, co tím vlastně myslí. Ale teď už vím, že ten někdo měl svatou pravdu. Moje tělo mi často říká, že potřebuji jíst, ačkoliv nepotřebuji. Podivné je, že čím víc jím, tím víc jíst chci. Vlastně se ze mě stává takový bezedný závislák. V současnosti si lidé pocit skutečného hladu častokrát nezažijí. Občas je to ale fajn pocit, který doporučuji.

7.    Vyhýbejte se průmyslově zpracovaným potravinám

Základní pravidlo zní: „Všechno zabalené, průmyslově zpracované jídlo je nezdravé.“ Já se mu vyhýbám, jak jen můžu. Samozřejmě, že to je často výzva, ale věřte, že se vyplatí. Zájem potravinářských korporátů nesměřuje k vašemu zdraví, ale k vlastním ziskům!

8. Jezte ryby, zeleninu a ovoce, kdykoli můžete

To jste určitě slyšeli tento týden už několikrát, že? Když ono to má své opodstatnění! Ryby, zelenina a ovoce mi dávají spoustu energie. To, že se díky nim cítím šťastnější a zdravější, je další plus. Když je někde více živin a méně kalorií, nemůže to být zkrátka špatné!

ÿÿ

9.    Nenakupujte, když máte hlad

Zastaralé, ale TAK pravdivé! Když jdu do obchodů s plným žaludkem, nakupuji to, co skutečně potřebuji, a ne všechno, na co mám zrovna chuť. Vítězství pro mou peněženku i pas.

10.  Vykašlete se na diety

Už nikdy nebudu držet dietu. Mám jich za sebou už několik a můžu vám říct, že jsem se kvůli nim vůbec necítila hubeněji, zdravěji ani šťastněji. Spíš jsem celé dny obsesivně přemýšlela nad jídlem a nakonec jsem to vzdala. Je lepší jíst zdravě, než nejíst!

Přidejte komentář