Hubnutí

Chcete zhubnout? Kašlete na diety! (2. část)

Autor:   | 

Mám tu pro vás druhou sérii jednoduchých rad pro dosažení a dlouhodobé udržení vaší cílové váhy. Líbily se vám ty předchozí? Zkuste zauvažovat o zavedení i některých z následujících tipů.

11. Nezdravé jídlo musí z domu pryč

Moje sebedisciplína není zrovna ukázková. Abych se před sebou samotným ochránila, preventivně se připravuji. Čím méně mám doma chipsů a sušenek, tím méně na ně budu mít chuť. Čím víc mám doma mrkve, jablek a dalších zdravých svačinek, tím lépe mi je!

12.  Vychutnejte si 1 alkoholický nápoj za večer, víc nic!

Žádné peříčko, že? Sama jsem přešla z piva na víno a postupně se snažím pít maximálně jednu skleničku za večer, a to i v případě, že jsem v ulicích s přáteli. Tady platí to stejné jako v situaci, kdy snižujete příjem cukru. Jakmile se k tomu odhodláte, nebude to tak hrozné. Já s tím tedy chvíli bojovala a dlouho jsem stagnovala na 2 skleničkách, ale u vás to půjde určitě samo.

Champagne wine and fruit in a glass with lemon lime, macro close up isolated on white, with copy space

13.  Dělejte malé změny

Když jsem začala se svým hubnoucím programem, stálo za tím spousta změn a hodně let. Dřív jsem pila kávu s plnotučným mlékem, pak jsem přešla na odtučněné. Ze snídaní jsem začala vynechávat sýr. A tak dále, a tak dále.

To, že jsem dělala malé změny, mi snížilo příjem kalorií, ale neomezovalo mě to v tom, abych si užívala života. Dost pravděpodobně můžete snížit příjem kalorií o 10 %, aniž by to mělo jakýkoliv vliv na váš osobní nebo společenský život.

14.  Užijte si večeři

Součástí přechodu na zdravý životní styl je i změna vztahu k jídlu. Když jíte, užívejte si to. Vnímejte to jako příležitost k tomu, abyste mluvili s rodinou. Každý pokrm vnímejte jako cenný moment…

15.  Voda je důležitá

Pijte vodu (a nepijte rum!). Když piji vodu, moje tělo funguje daleko lépe. Mám hezčí pleť, víc energie, rychleji hubnu. Voda je zkrátka průzračný zázrak.

hydratace

16.  Spěte aspoň 7 hodin denně

Když chcete být zdravý, musíte se držet základů. Voda a spánek – to jsou ty moje. Každý den musím spát minimálně 7 hodin, o víkendech si jich dokonce dopřeji 8. Aby se mi spalo co nejlépe, pořídila jsem si kvalitní matraci. Jestli se až moc stresujete nebo zatěžujete v práci, zkuste to vybalancovat jinde.

17.  Pravidelně cvičte

Mám štěstí, protože cvičím vážně ráda. Preferuji sociální sporty. Tenis, volejbal, basketbal,… to je moje. Dokonce mi nevadí ani běhání. Tato část hubnoucího procesu ke mně přichází tak nějak přirozeně. Pokud to tak nemáte, nevadí. Každý krok navíc se počítá. Jděte na ranní nebo podvečerní procházku a vezměte si přitom nějakou zátěž. Nebo se zapojte do společenských sportů. Joga, golf, tanec,…? To by vás taky nebavilo?

Ačkoliv moc nefandím posilovnám, stejně do nich občas zajdu a každému svalu věnuji alespoň krátký workout. To je udrží aktivní a protažené. Následuji pravidlo, že si musím odcvičit svůj věk v minutách. Takže teď, když je mi 47, cvičím alespoň 47 minut pětkrát týdně.

18.  Víc se hýbejte

Snažím se cvičit skoro každý den, ale občas to nevyjde a já se musím spoléhat jen na běžný každodenní pohyb. V takových dnech se snažím jít pro oběd delší cestou a podobně. Když jsem o tom začala poprvé uvažovat, využívala jsem každé malé příležitosti k tomu, abych se víc hýbala. Zapomeňte na eskalátory a vyjděte po normálních schodech. Můj kolega si do práce pořídil stůl, u kterého pracuje vestoje. Takový bych chtěla taky!

pohyb

19.  Netrapte se

Ať sníte, co sníte, nevyčítejte si to. Ničemu tím nepomůžete, jen se budete trápit. To neznamená, že se nemáte snažit žít, jak nejlépe a nejzdravěji dokážete. Ale zkrátka se nemučte, když uděláte nějaký přešlap. NIKDY.

20.  Nechte si zmenšit oblečení

Když budete hubnout, vaše oblečení vám už nebude padnout jako dřív a bude potřebovat zabrat. Tak do toho! Nejen že pak bude vypadat lépe, má to ještě jednu výhodu. Tak zvaný moment pravdy u nadváhy je ten, když nemůžete zapnout vrchní knoflík u kalhot. Není to fajn pocit, že? Jestliže si necháte svoje kalhoty zmenšit hned, když zhubnete, vytvoříte si tím varovný signál, který vás upozorní v případě, že začnete zase tloustnout.

Přidejte komentář