Jídelníček

Co by měly jíst aktivně pracující ženy

Autor:   | 

Většina žen, které mají náročnou práci, se stravuje nesprávným způsobem. Co by tedy měly tyto ženy dělat s ohledem na správné stravování?

Mít dobrou kariéru, slušnou pozici – to je sen nejen každé workoholičky! V práci je třeba dělat tolik věcí: plnit cíle, vytvářet plány a dodržovat termíny, cestovat… To vás jednou jistojistě vyčerpá. A pokud máte rodinu a ještě se snažíte udržet v chodu i domácnost, je pro vás stres bohužel nutnou součástí života.

Špatné stravovací návyky pracující ženy

Mnohé ženy přijaly špatné stravovací návyky za své a jsou čím dál tím více shovívavé k nezdravým potravinám; ty však obsahují pouze chuť, živiny žádné. Pracující ženy možná nemají dost času na přípravu jídla doma, možná jsou pohodlné nebo je jim hloupé nést si do práce jídlo v krabičce. Takže pokud mají příliš mnoho práce a nemají čas na oběd, sáhnou právě po nezdravých potravinách, jelikož jsou jednoduše dostupné a svou výraznou chutí zaženou na chvíli hlad. Jsou-li ženy vytaveny stresu, mají tendenci jíst buď více, nebo méně, což obojí vede k podvýživě. Totiž: když jste pod tlakem, tělo nemá dostatek železa ani bílkovin a nemá tedy dostatečné množství krve.

Zdravý jídelníček pro zaměstnanou ženu

Co by tedy měly tyto ženy dělat s ohledem na správné stravování?

Správná výživa pro pracující ženy
Správná výživa pro pracující ženy

Příklad jídelničku pro zaměstnanou ženu

  • Denně zkonzumujte aspoň 750 ml mléka.
  • Dvakrát týdně do stravy zahrňte klíčky nebo vařené luštěniny.
  • Alespoň jednou týdně si dejte jídlo bohaté na bílkoviny. Zkuste třeba indické jídlo Daal (červená čočka, cibule a rajčata), které vám pomůžepřekonat nedostatek bílkovin.
  • Zelená listová zelenina zase zabrání anémii.
  • Med s mlékem je velmi dobrou volbou pro udržení kondice a zabezpečení dostatku nutričních látek.
  • Čerstvé ovoce, saláty, zdravé snídaně a dostatečné množství tekutin – to vše pomůže porazit nežádoucí stres.

Přidejte komentář