Pohyb / Sport

Hurá, po tréninku si můžete dopřát fast food!

Autor:   | 

Studie tvrdí, že hamburgery a hranolky jsou stejně dobré jako doplňky stravy pro regeneraci po tréninku.

Student z Univerzity v Montaně zkoumal regeneraci po trénincích. Během regenerace poskytl účastníkům jídlo z fast foodu nebo doplňky stravy. Zjistil, že mezi těmito dvěma skupinami nedochází k žádným rozdílům ve výkonu, přičemž hladina glykogenu byla dokonce mírně vyšší u skupiny, která dostala jídlo z fast foodu.

Studie tedy tvrdí, že pokud si dáte po tréninku jídlo z fast foodu, může to být stejně prospěšné jako doplňky stravy. Výzkumníci zjistili, že při regeneraci v čase mezi tréninky nezáleží na tom, co jíte za jídlo. Po několikahodinovém odpočinku zůstal výkon stejný, zatímco hladina glykogenu, která je palivem pro svaly, byla dokonce trochu vyšší po pozření jídla z fast foodu.

Výzkum, který byl zveřejněný v Mezinárodním časopise pro sportovní výživu a metabolismus, vedl doktorand Michael Cramer z Univerzity v Montaně. Při tomto výzkumu nesmělo 11 atletů mužského pohlaví nic jíst během 12 hodin, po jejichž uplynutí následoval 90minutový vytrvalostní trénink. Po tréninku měla polovina účastníků sníst teplé koláče, řízky a vypít pomerančový džus a poté si za dvě hodiny ještě dát hamburger, hranolky a colu.

french-fries-1540635-639x516

Druhá skupina měla vypít sportovní nápoj Gatorade, sníst organické burákové máslo a energetické želé bonbóny a po dvou hodinách si ještě dát doplněk stravy Cytomax a energetické tyčinky. Dvě hodiny po pozření druhého jídla byli všichni účastníci vyzváni, aby co nejrychleji ujeli na rotopedu 20 kilometrů. Každé jídlo u obou skupin bylo téměř shodné, co se týče počtu kalorií, sacharidů a proteinů – přičemž jídlo z fast foodu obsahovalo více sodíku a o trochu více tuku. Výzkumníci brali testovaným v různých intervalech vzorek svalové tkáně a krevní testy, aby tak kontrolovali hladinu glykogenu.

Po týdnu se měli účastníci zúčastnit stejného tréninku, ale tentokrát si vyměnili jídla s druhou skupinou. Výsledky ukázaly, že při druhém tréninku zajeli účastníci přibližně stejný čas bez ohledu na to, v jaké skupině byli. I hladina glykogenu zůstala u obou skupin téměř stejná – přičemž skupina s fast foodem měla mírně vyšší hladinu. Nebyly zjištěny žádné rozdíly u inzulínu, glukózy a cholesterolu, ani žádná ze skupin neuvedla, že by měly nějaké vážnější trávicí potíže.

fish-burger-1327443

Tato data nám ukazují, že krátkodobě může strava vedoucí k nastartování resyntézy glykogenu zahrnovat i jídla, která obvykle nejsou propagována jako produkty sportovní výživy. Výzkumníci se nicméně vyjádřili, že tento experiment zahrnoval malý vzorek účastníků a dlouhodobé účinky na regeneraci po tréninku při stravování se jídly z fast foodu a absenci zdravějších zdrojů nejsou známy.

Přidejte komentář