Diety

Jak na diety a změny životního stylu po čtyřicítce

Autor:   | 

Porod nebo menopauza jsou události, které nevyhnutelně patří do ženského života. Přinášejí s sebou ale spoustu změn v našem těle, kterým se musíme přizpůsobit.

Kolísání hladiny hormonů je částečnou příčinou přibývání na váze a ztráty svalové hmoty. Neztrácejte však naději – se zdravou, vyváženou stravu a aktivním životním stylem budete mít možnost úspěšně čelit i těmto tělesným změnám. Naše metody vám pomohou nejen při výše zmíněných problémech, ale budou vás také chránit před nemocemi, jako je cukrovka, onemocnění srdce, mrtvice, osteoporóza a dokonce i Alzheimerova choroba. Zde jsou tipy,  co by se všechny ženy nad 40 let měly snažit začlenit do svého života:

Nejdůležitější je hlídat si jídelníček. Váš metabolismus už nezvládne to, co před 20ti lety, a tím pádem ukládá všechnu energii z nezdravého jídla přímo do tukových zásob. Proto je vhodné rozloučit se se smaženým jídlem a bublinkovými nápoji, protože právě ty vám dělají samé naschvály. Nahraďte je čerstvým ovocem, zelenou listovou zeleninou, ořechy, luštěninami a mléčnými výrobky a uvidíte, že odměna ve formě štíhlého pasu vás nemine.

jak na zmenu

Snažte se nebrat fyzickou aktivitu jako krutou povinnost a zkuste si najít něco, co vás opravdu baví. Tvrdá pravda totiž je, že bez každodenního pohybu se prostě hubne mnohem hůře. A co víc – sedavý životní styl může být příčinou různých onemocnění. Být aktivní tedy neznamená zacvičit si jednou týdně – je to o změně pohledu na pohyb jako takový. Zkuste chodit po schodech místo jízdy ve výtahu, běhat se psem nebo jezdit do práce na kole a výsledky se dostaví.

S přibývajícím věkem ženské tělo potřebuje přijímat více vápníku, protože kosti mají tendenci křehnout. Dbejte tedy na to, aby kalcium ani vitamín D nechyběly ve vaší stravě – oba totiž zajišťují zdravé a silné kosti. Nebojte se na toto zeptat svého doktora, který krevním testem jednoduše určí hladinu vitamínu D a vápníku ve vaší krvi a případně vám předepíše doplňky stravy.

Pokud si sestavujete dietu, tak nezapomeňte zahrnout látky prospěšné srdci. Tvrzení, že muži trpí srdečními chorobami častěji než ženy, je totiž jen fáma. Pokud začnete s Dietou od Středozemního moře, která obsahuje zeleninu, semínka, mořské plody, ryby a olivový olej, určitě neuděláte chybu.

Zeptejte se svého doktora, jestli nepotřebujete multivitamíny. Zaplní totiž mezery v příjmu živin, které způsobuje skoro každá dieta.

po ctyricitce

Nezapomeňte také na pitný režim. Obyčejná voda a zelený čaj jsou přírodní tekutiny, které váš organismus efektivně hydratují.

Zahrňte také vlákninu (nachází se v luštěninách, celozrnných obilovinách, ovesných vločkách a ovoci a zelenině) a bílkoviny (např. kuřecí maso a ryby, jako je losos). Držte se dál od nasycených tuků (nacházejí se v nezdravém jídle, smažených či mražených potravinách a ve zpracovaném mase), protože nejsou dobré pro vaše zdraví.

Přidejte komentář