Hubnutí

Jídlo, které po cvičení pomáhá se spalováním tuku

Autor:   | 

Cvičení, snižování přijmu kalorií a zbavování se tuků jsou náročné úkoly, při kterých jsou důležité i maličkosti. Co jíst před cvičením, abyste spálily hlavě tuky? A co jíst naopak po cvičení?

Německá studie z Univerzity v Mnichově poukazuje na to, že složení jídelníčku a načasování jídel ve vztahu ke cvičení má vliv na látkovou výměnu tuků po cvičení. Také George Brooks z Californské University v americkém Berkeley prokázal, že při intenzitě cvičení pod 65 % maximálního úsilí tělo jako hlavní palivo používá tuky.steak-1323125-640x480

Sacharidy zpomalují uvolňování tuků

Jídla s vysokým obsahem sacharidů zpomalují uvolňování tuků z tukových buněk a snižují následné spalování tuků. V rámci studie se obézní lidé po dobu 30 minut věnovali mírně intenzivnímu cvičení a poté snědli jídlo, které bylo bohaté buď na bílkoviny, nebo na sacharidy. Jídlo se sacharidy potlačilo uvolňování a využití tuků po cvičení, zatímco jídlo s proteiny spalování tuků zvýšilo. Konzumace sacharidového jídla dvě hodiny před cvičením však spalování tuků podpořila úplně stejně jako konzumace bílkovin po cvičení.

breads-1325968-639x424

Spalování tuků můžete tedy maximalizovat tím, že si po cvičení dáte jídlo bohaté na bílkoviny a s nízkým obsahem sacharidů, anebo si dvě hodiny před cvičením dáte jídlo s vysokým obsahem sacharidů. Pokud váhu snížit nepotřebujete, konzumace jídel bohatých na sacharidy po cvičení vám pomůže obnovit svaly, tkáně a jaterní glykogen.

 

Přidejte komentář