Pohyb / Sport

Jogging fitness program pro hubnutí

Autor:   | 

Jogging patří mezi nejpopulárnější hubnoucí programy současnosti. Jogging fitness program poskytuje dynamický kardiovaskulární trénink, procvičuje a posiluje střed těla (core), napíná skupiny svalů v těle a není drahý.

Protože je jogging o mnoho intenzivnější cvičení než chůze, doporučuje se, aby bylo vaše tělo zdravé a v přiměřené fyzické formě předtím, než zahájíte jogging fitness program.

Pro jednotlivce, kteří už nějakou dobu necvičí, by bylo dobré začít nejprve pravidelnou chůzí a se zlepšující se fyzickou zdatností postupně přejít k pravidelnému joggingu.

Pro ty, kteří doposud pravidelně necvičili, se vysoce doporučuje poradit se s praktickým lékařem, abyste zajistili, že si tréninkem nezkomplikujete nebo nezhoršíte svůj nynější stav.

Jak dělat správně jogging

Pohyb při joggingu se podobá běhu. V obou formách pohybu se v určitých fázích žádná z končetin nedotýká země, na rozdíl od chůze. Obě aktivity se sobě vzájemně podobají tak blízce, že jediné, co je odlišuje, je rychlost. Obecně se dá říct, že člověk dělá jogging, když se pohybuje pomaleji než 9 kilometrů za hodinu.jogging je zdravý pohyb i pro zhubnutí

Podobně jako běh, jogging zatěžuje a ovlivńuje vaše tělo více než chůze. Nicméně to neznamená, že musíte mít obavy a vyhýbat se mu, zvlášť když je tělu tak prospěšný. Ve skutečnosti existuje několik technik a přístupů, které můžete uplatnit, abyste předešli tomu, že se při joggingu zraníte.

Před joggingem se protáhněte a rozcvičte

Předtím, než se rozběhnete, se vždycky protáhněte a rozcvičte. Když se protahujete, měli byste protahovat  svaly až do bodu, kdy jsou napjaté, ale ne bolestivé. V této pozici vydržte 15 až 30 sekund. Zaměřte se na boky, kolena a kotníky, pak přikročte k rozcvičce. Dobrou rozcvičkou je chůze. Desetiminutová chůze před začátkem pravidelného joggingu by měla dostatečně rozcvičit vaše svaly a klouby.

Základem je uvolněné tělo

Vždycky se ujistěte, že je vaše tělo v průběhu joggingu uvolněné. Uvolnění napomáhá chránit vaše tělo před zraněními kdykoliv, když je na ně vyvíjen náhlý nátlak. Mějte hlavu nasměrovanou vpřed v neutrální pozici a protahujte tělo do maximální délky. Tím pomůžete zajistit, aby byla vaše páteř v optimální poloze a zmírnit její únavu, překonat zátěž a minimalizovat riziko zranění.protažení před joggingem

Nepřemáhejte se, abyste předešli potížím

Ujistěte se, že dodržujete pitný režim a nepřemáháte se. Mnoho lidí se zraní přehnaným výkonem v průběhu joggingu a běhu.

Tím, že budete dodržovat tyto pokyny, zajistíte, že budete jogging dělat bezpečně. Lidé se často v průběhu joggingu zraní, což je v mnoha případech způsobeno tím, že se řádně nerozcvičili nebo nezaujali správnou polohu.

Jogging je efektivní typ cvičení, které dobře odpovídá hubnoucímu programu, a riziko zranění by vás od něj nemělo odradit. Důležitou věcí, kterou si musíte zapamatovat, je ujistit se, že provádíte cvičení správně, protože zranění v souvislosti s joggingem mohou přetrvávat po dlouhou dobu a v některých případech po zbytek života.

Jaké svaly se zapojují při joggingu

Všechny tyto části: podkolenní šlachy, čtyřhlavé stehenní svaly, ohýbače kyčlí, lýtkové svaly vašich nohou a střed těla (core) se aktivně v průběhu joggingu zapojují. Paže a horní část těla se rovněž zapojují, i když o něco méně.

Jogging je lepší pro zpevnění svalů než pro jejich budování

Jogging je prostřednictvím opakujícího se pohybu velice dobrý spíše pro zpevnění svalů, než pro výstavbu svalové hmoty. Nohy a hýžďové svaly jsou místa, kde pocítíte největší efekt joggingu. Zatímco tyto svaly budou mít z pravidelného joggingu užitek, svalem, který bude trénovaný nejvíce, je srdce.jogging pro snížení váhy

Největší užitek z joggingu má srdce

Jogging je pro srdce a zbytek kardiovaskulárního systému výzvou. Je velice dobrým typem cvičení pro zvýšení tepové frekvence směrem k cílové tepové frekvenci, pro udržování této úrovně a pro to, aby byly plíce nuceny tvrdě pracovat s cílem zásobovat rozsáhlé svaly spodní části těla kyslíkem. Z tohoto a dalších důvodů je jogging vynikající formou kardiovaskulárního cvičení.

Aerobní efekt

Jogging zajišťuje velmi dramatický aerobní výsledek. Svaly vašich nohou a hýždí jsou těmi největšími v těle. Když jsou tyto tělesné partie nucené pracovat tak jako v případě joggingu, vaše tepová a dechová frekvence se dramaticky zvýší, aby se vypořádala s poptávkou po kyslíku. Kromě zlepšení kardiovaskulárního zdraví spaluje tělo také vysoké množství kalorií. I když přesné množství spálených kalorií závisí na faktorech, jako je vaše hmotnost, úroveň intenzity joggingu a topografie dráhy joggingu, každých deset minut joggingu byste měli spálit něco mezi 120 a 180 kaloriemi.

Požadované vybavení pro jogging

Nejdůležitější vybavení, které budete pro jogging potřebovat, budou dobré boty. Nicméně, je ještě dalších pár věcí, které byste mohli vzít v úvahu, protože učiní cvičení pohodlnějším a příjemnějším. Prodyšné oblečení, které vás neomezuje v pohybu, vás ochrání před přehřátím v teplém počasí nebo mrznutím v chladném. Potit se v chladném počasí nejenže není pohodlné, ale může být rovněž nebezpečné. Také byste měli mít láhev s vodou pro dodržení pitného režimu. MP3 přehrávač může navíc zaměstnat vaši mysl, čímž se vyhnete nudě.vybavení pro joging běžecké boty

Výhody joggingu

Jogging je skvělá aerobní aktivita, která je efektivní, snadno proveditelná a není drahá. Jeho hlavními výhodami jsou:

  • Zlepší způsob, jakým vaše tělo spaluje kalorie a zužitkovává kyslík. Obohacení vašeho hubnoucího programu o jogging je skvělý způsob, jak se zbavit extra kil a celkově zlepšit své zdraví a kondici zároveň. Pravidelný jogging je velmi flexibilní a může být prováděn individuálně nebo s přáteli. Konečně, jogging snadno zapadá do většiny životních stylů a harmonogramů, může být prováděn prakticky kdykoliv a vyžaduje velmi malou počáteční investici nebo další výdaje.
  • 30 minutový pravidelný jogging spálí mezi 240 a 400 kaloriemi v případě 70 kilové osoby. Tento typ kalorického výdeje dělá z joggingu skvělý cvičební typ pro ty, kteří se poohlíží po něčem, co by je pomohlo zbavit se nadbytečných kil. Tím, že k pravidelnému joggingu přidáte vhodný nutriční dietní plán, zvýšíte rychlost, jakou se zbavujete kil, protože navýšíte svůj denní deficit kalorií.
  • Jogging je skvělé aerobní cvičení, protože se stává výzvou pro vaše srdce a plíce  a zlepšuje tak vaši kardiovaskulární odolnost, zdraví a kondici obecně.
  • Z důvodů, které byly uvedeny v tomto článku, zůstává jogging jedním z nejpopulárnějších typů cvičení a je prováděn doslova milióny jednotlivců každý den.
  • I když jogging nabízí velký přínos pro zdraví, může také přinést obtíže či dokonce zranění, pokud ho neděláte dobře, takže se musíte postarat o to, abyste ho prováděli správně. Vždy se dostatečně protáhněte a rozcvičte, udržujte správnou pozici, nepřemáhejte se a ujistěte se, že dodržujete pitný režim.

Když budete následovat tyto instrukce, pomůžete zajistit, aby váš pravidelný jogging přispěl k vaší celkové kondici s minimální pravděpodobností úrazu.

Přidejte komentář