Hubnutí

MINISERIÁL: Tipy pro hubnutí, 1. část „Kde”

Autor:   | 

Hubnutí je cesta, která se skládá z milionu zdravých voleb, které činíme každý den. Nabízíme vám tyto rady, které vám umožní i nadále kousek po kousku postupovat zdravým způsobem.

Doma

  • Následujte pravidlo 80/20, což znamená, že 80 % času jíte zcela zdravě a z 20 % se trošku rozmazlujete.
  • Udělejte si jednou týdně čas a naplánujte a nakupte si jídlo a drobné občerstvení, abyste byli připraveni, kdykoliv by vás přepadl náhlý hlad.
  • Veďte si potravinový deník a každý večer jej e-mailem pošlete kamarádce nebo někomu z rodiny. Tato zodpovědnost vás podpoří v upřímnosti.
  • Do kuchyně si dejte velkou tabuli k zapisování týdenního stravovacího plánu.
  • Jednou týdně se vyfoťte, abyste měli důkaz toho, jak se vaše tělo mění.

doma

  • Pokud vám nuda, deprese, nebo stres způsobují chutě, najděte si jiný způsob, jak je uspokojit: například jděte na procházku, zavolejte přátelům, dejte si vanu, začtěte se do knížky nebo se protáhněte pomocí jógy.
  • Ujistěte se, že spíte alespoň sedm hodin denně. Únava způsobuje, že vynecháme cvičení nebo si únavu kompenzujeme sladkostmi.
  • Vždy mějte v lednici přichystané nakrájené ovoce a zeleninu, po kterých můžete sáhnout, ať už ke svačině nebo k přípravě lehkého jídla.
  • Neskladujte ve vaší kuchyni nezdravé potraviny. Pokud tam nejsou, tak vás ani nemohou pokoušet.

V práci

  • Podělte se o své rozhodnutí zhubnout se spolupracovníky. Pak se můžete zúčastnit lekce Zumby místo společného posezení na pivě.
  • Mějte po ruce lahev s vodou, kterou můžete opakovaně dopouštět a pravidelně z ní pijte. Tím, že se udržujete dostatečně zavodnění, pomáháte omezit svůj hlad a chutě. Také to snižuje nadýmání a člověk se pak cítí čilejší.
  • Přestávku na oběd využijte k tréninku a najezte se později při práci.
  • Na počítači nebo telefonu si nastavte připomenutí, které vás každou hodinu upozorní, abyste se trochu prošli a protáhli.
  • Noste pohodlné boty, takže meeting můžete provést i během procházky a nejen u stolu.

v praci

  • Dojděte ke stolu spolupracovníka, namísto abyste si online dopisovali.
  • Místo na židli seďte na velkém míči, tím podpoříte svaly tělesného jádra.
  • Jezte spíše s lidmi než před monitorem. Omezíte tím nepřítomné jezení a budete si vědomi každého sousta.
  • Najděte si zdravější volby dezertu, ať se také můžete zúčastnit různých kancelářských oslav a narozenin.

Jídlo venku

  • Předtím, než vyrazíte, podívejte se na online menu a promyslete si, jaké zdravé možnosti máte na výběr.
  • Vybírejte si jídla, která jsou grilovaná, pečená nebo dušená, spíše než jídla smažená nebo obalovaná.
  • Něco málo snězte předtím, než vyrazíte (třeba hrst mandlí), takže nedorazíte do   restaurace hladoví.
  • Jídlo vždy začněte salátem. Ten má mnohem méně kalorií a zaplní vás, takže pak sníte méně hlavního jídla.
  • Požádejte obsluhu, aby vám všechny dresingy a omáčky servírovala zvlášť.

restaurace

  • Namísto hranolek si dejte pečené brambory – a ano, snězte i slupku!
  • Zeptejte se obsluhy, zda může být vaše jídlo servírováno se zeleninou místo s těstovinami či bramborovou kaší.
  • Pro milovníky vína – objednejte si jednu sklenici namísto dělení se o celou láhev.
  • Nemusíte nutně přeskočit dezert. Objednejte si jeden a rozdělte si jej s vaším partnerem.

Přidejte komentář