Hubnutí

Nejlepší ovoce pro hubnutí a odbourávání tuku

Autor:   | 

V každém supermarketu najdete desítky druhů šťavnatých plodů a všechny obsahují důležité vitamíny a antioxidanty. Ale pokud se chcete zaměřit přímo na zbavení se tuku v oblasti břicha, pár vyvolených zastíní svou užitečností všechny ostatní. Tyto druhy super ovoce mají společný znak, a tím je červená barva. Výzkum poukazuje na skutečnost, že ovoce nejbohatší na flavonoidy anthokyaniny (to je látka, která jim dodává typickou červenou barvu) se mohou chlubit i skvělými účinky při odbourávání tuku. To z nich dělá důležitou část diety, kterou si můžete vychutnat každý den.

Vyberte si z následujících 6 druhů:

ČERVENÝ GREP

Studie publikovaná v časopise Metabolism dokázala, že konzumací poloviny grepu před jídlem pomáháte zredukovat hladinu cholesterolu a tuk v oblasti břicha. Účastníci, kteří jedli grep ke každému jídlu po dobu šesti týdnů, dosáhli snížení obvodu pasu až o 2,5 cm! Tento skvělý výsledek je následkem působení směsi fytochemikálií a vitamínu C, kterou získáme právě z grepů. Po zvážení těchto informací budou snad všichni souhlasit, že nakrájet si trochu grepu například do snídaňových cereálií rozhodně stojí za to.

zdravy grep

TŘEŠNĚ

Třešně prospívají našemu srdci a dokáží snížit naši váhu. Toto dokazuje výzkum prováděný na obézních krysách, při kterém došlo po 12 týdnech stravy plné třešní k o 9 % většímu snížení tělesného tuku, než u krys krmených klasickou vyváženou dietou. A to není vše – konzumace třešní dokonce prokazatelně mění podobu genů vedoucích k nadměrnému ukládání tuku.

BOBULE

Ať už si vyberete maliny, jahody nebo borůvky, nesáhnete vedle! Všechny jsou totiž plné polyfenolů – silných přírodních látek, které vám pomůžou posunout ručičku na váze o něco víc doleva. A aby těch výhod nebylo málo, tak tyto bobulky nejen že pomáhají odbourávat tuky, ony dokonce snižují utváření nových tukových buněk. V nedávném výzkumu Texaské univerzity se ukázalo, že dávka těchto bobulek ve všech třech denních jídlech u myší snížila tvorbu tukových buněk až o 73 %. A výzkum v Michiganské univerzitě vyústil v podobné výsledky. Po 90 dnech měly krysy, kterým byl do jídla přidáván borůvkový prášek, nižší objem tělesného tuku než krysy se stravou bez borůvek.

maliny

ČERVENÁ JABLKA

Vláknina má zaručené tuk-redukující účinky. A jedním z jejích nejlepších zdrojů mezi ovocem jsou právě jablka. Nedávná studie z Wake Forest Baptist Medical Centre prokázala, že s každým nárůstem denního přísunu rozpustné vlákniny o 10 gramů se za pět let sníží viscerální (útrobní) tuk o 3,7 %. A pokud se k tomu ještě zvýší průměrná aktivita (30 min pocení 2-4 krát za týden), tak dojde ke snížení hromadění tuku až o 7,4 % za stejné časové období. Červená jablka mají k tomu všemu i vysoký obsah flavonoidů a antioxidantů.

VODNÍ MELOUN

Stinnou stránkou vodních melounů je jejich vysoký obsah cukru, ale nesmíme zapomínat na to, že má i velmi kladný vliv na naše zdraví. Výzkum prováděný na Univerzitě v Kentucky dokázal, že melouny mohou snížit hromadění tuku a zlepšit náš tukový profil v krvi. Ještě lepší je však skutečnost, že melounová šťáva pomáhá snižovat bolest svalů při fyzické námaze. To je skvělá zpráva pro každého, kdo si krom snížení váhy chce vybudovat i svalovou hmotu.

hubnout s melounem

NEKTARINKY, BROSKVE A ŠVESTKY

Nové studie naznačují, že broskve, švestky a nektarinky mohou pomoci odvrátit metabolický syndrom, což je označení pro skupinu rizikových faktorů, mezi kterými převládá ukládání tuku v oblasti břicha. Tyto faktory zvyšují riziko vzniku nemocí spojených s obezitou, včetně cukrovky. Bříšku prospívající vlastnosti peckovic pocházejí ze silných fenolických sloučenin, které mohou modulovat genovou podporu tvorby tuku. A co je ještě lepší – patří k ovoci s nejnižším obsahem fruktózy, neboli ovocného cukru.

Přidejte komentář