Jídelníček

Nejlepší vitamíny a doplňky stravy pro ženy

Autor:   | 

Opravdu potřebujete užívat vitamíny a doplňky stravy, nebo je lepší se zaměřit na nutričně bohatá jídla? Které vitamíny a doplňky stravy jsou pro ženy nejdůležitější?

Vždy byste se měli soustředit na to, abyste jedli nutričně bohatá jídla, obohatit vaši stravu o vitamíny a doplňky stravy je však také moudré. Plnohodnotná jídla by měla být základním kamenem vašeho zdravého jídelníčku, protože je to nejefektivnější cesta, jak získat vitamíny a minerály, které tělo potřebuje. Příroda vytvořila dokonalé balíčky jídel, z nichž mnohá obsahují vitamíny, minerály a další výživné látky, které si vzájemně vyhovují. Existují různé typy některých vitamínů a obvykle je získáte pouze tím, že se stravujete nutričně vyváženě. Například existuje osm různých typů vitamínu E, ale doplňky obsahující syntetický vitamín E jsou primárně pouze jedním z těchto typů (alfa-tokoferol).

Zaměřte se tedy na to, abyste získali většinu vaši denní dávky vitamínů a minerálů z jídla.

Kromě přirozeného získávání vitaminů se za doplňky stravy, které vám mohou přijít vhod, dají považovat tyto:

Multivitaminové/Minerální doplňky stravy

Základní multivitaminové/minerální doplňky stravy jsou dobrou pojistkou, kterou můžete poskytnout vašemu tělu. Nejsou drahé, nepotřebujete takové, které stojí 1 000 Kč měsíčně, a přesto mohou pomoci doplnit jakékoliv vitamínové nebo minerální potřeby, které vaše tělo nepokryje.

multivitamíny jako doplňek stravy pro ženy

Vezměte si vaše multivitaminy/minerály jako první věc ráno spolu se snídaní a máte splněno. Jenom si připomínejte, že neumějí zázraky a nenahradí hromadu vitamínů a minerálů, které potřebujete získat z vaší stravy. Určitě však mohou pokrýt všechny základní potřeby.

Vitamín D

Vitamín D můžete získat jak z jídla, tak ze slunečního záření, ale možná jej za den nezískáte dostatek. Ženy mají nižší hladinu vitamínu D než muži a pokud žijete v českých klimatických podmínkách, méně slunečných lokalitách nebo máte tmavší kůži, budete mít pravděpodobně nižší hladinu vitamínu D. Výzkum prokázal souvislost mezi vitamínem D a nižším nebezpečím rakoviny prsu, takže obohacení vašeho jídelníčku o 2 000 I.U. vitamínu D denně je spolehlivou cestou, jak si zajistit jeho dostatečné množství – nehledě na vystavení slunci nebo barvě pokožky. Jednotka I.U. (z anglického International Unit) je mezinárodní jednotka pro vyjádření množství vitamínů rozpustných v tucích.

Železo

I když není vždy třeba zásobovat vaše tělo železem, vždy je důležité zajistit, aby ho mělo dostatečné množství, protože železo pomáhá bojovat s vyčerpáním, optimalizuje zužitkování kyslíku v těle a podporuje imunitní systém. Zástupným ukazatelem stavu železa ve vašem těle je hematokrit, který je měřen standardními krevními testy, takže se při další návštěvě u vašeho praktického lékaře radši přesvědčte, že máte vše v pořádku.

Přidejte komentář