Recepty

Rychlé a jednoduché zeleninové chilli

Autor:   | 

za méně než hodinu

4–6 porcí

Tento recept je zdravý, vydatný a získá si vás, ať už jste vegetarián, vegan, masožravec nebo jste například na bezlepkové dietě. Tento pokrm obsahuje spoustu fazolí, zeleniny a koření pro zahřátí. Máte rádi pálivá jídla? Pak si můžete navýšit množství kajenského pepře nebo přimíchat čerstvě nakrájenou jalapeño papričku. Navrch zkuste přidat, ve vámi preferovaném množství, kysanou smetanu, řecký jogurt, pórek, čerstvý koriandr nebo strouhaný sýr. Můžete servírovat i s vařenou quinou nebo hnědou rýží.

leek-1317482-639x483

Ingredience

–          3 lžíce olivového oleje

–          1 nakrájená cibule

–          2 nakrájené papriky

–          4 nadrcené stroužky česneku

–          1 a půl lžičky římského kmínu

–          ¼ lžičky kajenského pepře

–          1 lžíce chilli

–          sůl

–          čerstvě namletý tmavý pepř

–          1 plechovka červených fazolí (opláchněte a osušte)

–          1 plechovka tmavých fazolí (opláchněte a osušte)

–          3 plechovky nadrcených rajčat

–          1 šálek zmražené kukuřice

peppers-421-1490634-639x294

Postup

  1. Ve větším hrnci rozehřejte olej na středním stupni. Přidejte cibuli, papriku, česnek, římský kmín, kajenský pepř a chilli a dochuťte solí a pepřem. Smíchejte přísady dohromady a vařte doměkka po dobu 3–4 minut.
  2. Vmíchejte fazole, rajčata a kukuřici. Přiveďte směs k varu a pak ztlumte teplotu. Vařte zvolna půl hodiny a občas směs promíchejte.  Pokud je to nutné, dochuťte solí a pepřem.
  3. Podávejte s libovolným posypem, jak jsme zmiňovali v úvodu článku. Zbytky vám v lednici vydrží zhruba týden a v mrazáku i několik měsíců.

Přidejte komentář