Babské rady

Snadné meditační praktiky pro rychlé usínání

Autor:   | 

Všichni to dobře známe: vyčerpané po celodenní práci opouštíme kancelář a máme v plánu po příchodu domů okamžitě padnout do postele. (Doporučených osm hodin spánku? Žádný problém.) Ale jakmile se naše hlava dotkne polštáře, mozek se náhle rozhodne, že nyní je ten správný čas se zaobírat tím, co se dělo dnes, co včera, co bude zítra… A až po několika hodinách si uvědomíme, že jsme ještě vzhůru.

A co byste řekly tomu, kdybyste dokázaly těmto myšlenkám nevěnovat pozornost? Pomocí meditace je to možné; navíc se dostaví i vedlejší účinky meditace: budete mít hlubší spánek a ráno více energie. Ale bude to nějakou dobu trvat, než si vytvoříte meditační návyk. Proto je vedená meditace ideálním způsobem, jak začít. Známá a opěvovaná učitelka meditace a duchovní guru Sonia Choquette vám, „meditačním nováčkům“, poradí, jak usnout během několika minut. Sonia má čtyři užitečné triky, jak se rychle dostat do zrelaxovaného stavu.

meditace pro spanek

1) Zívejte

Bylo prokázáno, že i pouhé napodobování zívání dokáže spustit v mozku všechny druhy pocitů, jako kdybyste skutečně zívali. „Než si půjdete lehnout, zeširoka otevřete pusu a několikrát si zívněte,” radí Sonia. „I když to působí nuceně, mozek se tím uvolní od stresu a navodí stav, který je tělem vyhodnocen jako čas vhodný pro odpočinek.”

2) Vnímejte dech jako barvu

Tato vizuální pomůcka vytrénuje váš mozek a pomůže vám naučit se nevnímat zvuky. „Představujte si nějakou barvu a mějte při tom zavřené oči,” radí Sonia. „Například mějte v mysli bílou barvu. Nadechněte se a vnímejte, jak bílá vstupuje do vaše těla, pak ji vydechněte. Udělejte krátkou pauzu. Potom si vyberte třeba červenou. Nadechněte červenou, vydechněte červenou. Pauza. Modrá barva. A tak dále.”

nedostatek spanku

3) Zkuste aromaterapii

Vdechování esenciálních olejů, jako je levandule, ylang ylang nebo heřmánek, umí dělat zázraky. Zklidní mysl, zvláště pokud oleje aplikujeme na správná místa. „Nakapejte si pár kapek levandule na polštář chvíli před tím, než půjdete spát,” říká Sonia. Doporučuje také jemně vmasírovat olej na spánky; uvolní se tím napětí z celého dne.

4) Poslouchejte hudbu.

„Poslouchejte relaxační hudbu cca půl hodiny až hodinu před tím, než půjdete spát. Pomáhá to uvolnit myšlenkami zaměstnaný mozek a stejně tak i celé tělo.” Pro lepší efekt si lehněte a nechte svou mysl jen vnímat hudbu. „Díky tomu zklidníte i svůj dech a snadněji se dostanete do hlubšího meditačního stavu,” radí Sonia.

xv

Přidejte komentář