Hubnutí

Snídejte až po cvičení

Autor:   | 

Snídaně nám může dodat potřebnou dávku energie pro dobrý začátek dne. Pokud se ovšem pokoušíte shodit nadbytečná kila, může být lepší odložit své první jídlo až po cvičení. To vyplývá z nové studie v časopise The Journal of Physiology. Během šesti-týdenní studie přibrali účastníci, kteří před návštěvou tělocvičny snědli vysokokalorickou, tučnou snídani, v průměru 1 a půl kila.

Jak na tom byli lidé, kteří jedli až po cvičení? Nepřibrali téměř vůbec, a to přestože jedli stejnou snídani. Cvičení zvyšuje hladinu adrenalinu, hormonu podporujícího spalování tuků, říká výzkumnice Karen Van Proeyen, Ph.D. Pokud ale cvičíte po jídle, inzulín, který vaše tělo vylučuje, aby vám pomohl trávit, působení adrenalinu potlačuje. Výsledek je, že spálíte méně tuku.

bezec

Nezvládnete to s prázdným břichem? „Zkuste si snídani rozdělit,“ navrhuje Leslie Bonci, vedoucí oddělení sportovní výživy na Pittsburghské univerzitě. „Dejte si před tréninkem stogramový jogurt a po tréninku celozrnnou topinku s arašídovým máslem a banán.“ Anebo si po cvičení vychutnejte naše brusinkové müsli. Tady je recept.

Brusinkové müsli

Podobně jako u snídaňových cereálií existuje nepřeberné množství různých druhů müsli. Naše müsli je však inspirováno původním švýcarským pokrmem pro probuzení. Jde o kombinaci vloček namočených přes noc, oříšků, sušeného ovoce a jogurtu. Udělejte si ho večer předem a vaše snídaně bude připravená, jakmile budete připravení vy.

Množství: 2 porce, každá asi dvě třetiny šálku

Výživové hodnoty na jednu porci: 209 kalorií; 4 g tuku (1 g nasycených, 1 g mono-nenasycených kyselin); 4 mg cholesterolu; 37 g sacharidů, 8 g bílkovin; 3 g vlákniny; 190 mg sodíku; 266 mg draslíku

Doba přípravy: 10 minut

Celkový čas: 8 hodin a 10 minut (zahrnuje chlazení přes noc)

brusinky

Ingredience

  • půl šálku nízkotučného bílého jogurtu
  • půl šálku neslazeného brusinkového džusu (může být slazen jiným ovocným džusem)
  • 6 polévkových lžic klasických ovesných vloček (ne instantních ani ovesné krupice)
  • 2 polévkové lžíce sušených brusinek
  • 1 polévková lžíce nesolených slunečnicových semínek
  • 1 polévková lžíce pšeničných klíčků
  • 2 čajové lžičky medu
  • čtvrt čajové lžičky vanilkového extraktu
  • malá špetka soli

Příprava

Smíchejte jogurt, džus, ovesné vločky, brusinky, slunečnicová semínka, pšeničné klíčky, med, vanilku a sůl ve středně velké misce. Zakryjte a dejte vychladit nejméně na 8 hodin a nejvíce na jeden den.

leknin

Přidejte komentář