Hubnutí

Vyměňte margaritu za mojito aneb nejhorší koktejly při hubnutí

Autor:   | 

Dietologové varují: vaše oblíbené koktejly mohou zničit to, na co jste se v posilovně (nebo doma na cvičební podložce) nadřeli.

Celé měsíce jste dřela, abyste se na koupališti cítila jako ryba ve vodě, a pak chcete oslavit osobní úspěch koktejlem na sluníčku? Zastavte se a zamyslete se nad tím, jestli vám za to přeslazený alkohol stojí. Hlavně v případě, že chcete, aby vám vaše vydřená kondice a postava zůstaly i v zimním období.

Možná to dramatizujeme a vy si i přes občasné vychutnání sladkých drinků udržíte svoji plážovou postavu, ale proč to riskovat? Kvůli ostudnému počtu kalorií a děsivému množství cukru, který se ve vašem oblíbeném nápoji skrývá? My si myslíme, že to za to nestojí, a tak přicházíme s méně kaloricky náročnými alternativami.

BROSKVOVÉ MARTINI

Jedna porce – 192 kalorií, 0 g sacharidů, 0 g cukrů.

Čím můžete nahradit: Dejte si radši skleničku 100% grepového džusu s velkým panákem vodky.

broskvove martini není dobré pro hubnutí a dietu

Možná si myslíte, že je martini tou nejzdravější volbou z nápojového lístku, protože ke své přípravě nepotřebuje mixér. To je ale omyl! Ačkoliv na tom martini není z hlediska obsahu cukrů tak bledě, jedna dávka obsahuje víc kalorií než tyčinka Twix. A co si budeme nalhávat, nikdo pravděpodobně nezůstane jen u jedné skleničky martini! Jestli chcete ušetřit 78 kalorií, namíchejte si 100% džus s vodkou. Výsledek bude stejně osvěžující a uspokojující, zato méně sladký a krapet zdravější.

PIŇA COLÁDA

Jedna porce – 193 kalorií, 27 g sacharidů, 27 g cukrů.

Čím můžete nahradit: Dejte si radši skleničku kokosové vody a panáka vodky.

Možná máte Piňa Coladu hodně rády (a my to naprosto chápeme), ale pokud nezůstanete u jedné, pravděpodobně se vám nebude líbit to, jak se druhý den budete cítit, ani to, jak budete vypadat. Jakmile vaše tělo spálí alkohol, zbytek nápoje se promění na glukózu, která zaplaví vaše tělo cukrem. A jakmile tělo dostane první dávku cukru, chce víc a víc. Cukr funguje jako droga, která přinutí váš mozek toužit po další dávce. Čím víc cukru ve svých drincích zkonzumujete, tím horší vás čeká kocovina. Nechtěná deka navíc je samozřejmostí. Abyste si mohla lahodnou kokosovou chuť užít bez větších výčitek, nechte si namíchat kokosovou vodu s vodkou. Ušetříte tím 19 gramů cukru a 62 kalorií.

MAI TAI

Jedna porce – 219 kalorií, 17 g sacharidů, 12 g cukrů.

Čím můžete nahradit: Dejte si radši panáka bílého rumu s 1/3 skleničky limetkové šťávy, 1/3 skleničky sirupu a ¾ skleničky pomerančového džusu.

Mai Tai je kapitola sama o sobě. Je jako dezert, který vás zároveň uvede „do nálady“. Tato tekutá slast je ale pěkně záludná – dva drinky jsou kalorickým ekvivalentem dvojitého cheeseburgeru u McDonalda. Raději si tedy nechte zajít chuť a Mai Tai vyměňte za naši odlehčenou variantu, která obsahuje o 150 kalorií a pouze polovinu cukru.

LONG ISLAND LEDOVÝ ČAJ

Jedna porce – 243 kalorií, 16 g sacharidů, 27 g cukru.

Čím můžete nahradit: Dejte si radši panáka vodky se skleničkou neslazeného ledového čaje a dvěma měsíčky citronu.

Hodně alkoholu a hodně cukru – to je Long Island ledový čaj. Jestli si chcete ušetřit ráno s pořádnou kocovinou, vyměňte tento drink za kombinaci neslazeného ledového čaje, vodky a citronu. Rozdíl v chuti samozřejmě poznáte, ale druhý den se nebudete proklínat, a to podle nás rozhodně stojí za to.

iced-tea-1321006-640x960

JAHODOVÉ DAIQUIRI

Jedna porce – 279 kalorií, 48 g sacharidů, 44 g cukru.

Čím můžete nahradit: Dejte si radši šampaňské s jahodami a citronem.

Pokud si neděláte daiquiri doma, můžete se vsadit, že za jahodovou chuť tohoto drinku může vysoce fruktózový kukuřičný sirup. Taky můžete předpokládat, že vám po něm bude druhý den pořádně třeštit hlava. Jak tomu předejít? Dejte si skleničku vychlazeného šampaňského s jahodami a citronem. Vaše hlava (i zbytek těla) vám bude vděčná.

MRAŽENÁ MARGARITA

Jedna porce – 401 kalorií, 84 g sacharidů, 72 g cukrů.

Čím můžete nahradit: Dejte si radši mojito.

Děláte-li si margaritu v domácím prostředí, není to pro vás tak špatné, jako kdybyste si ji dávaly v baru (400 domácích kalorií vs. 700 barových kalorií). I tak je ale margarita jeden z nejnezdravějších drinků, které můžete zvolit. Tolik cukru, co je v jedné margaritě, vaše tělo jen tak lehce nespálí. To už si rovnou můžete dát devět koblih. Menším zlem je v tomto případě mojito vyrobené ze zdravějších ingrediencí – limetkového džusu, čerstvé máty a minerálky. To vás bude stát „jen“ 135 kalorií a 8 gramů cukru.

Přidejte komentář