Hubnutí

Zvláštní vychytávka pro zdravé stravování po cvičení

Autor:   | 

Proč sportujete? Kvůli redukci váhy? Abyste se rehabilitovali po úraze? Nebo sportujete, protože je to jednoduše vaše záliba? Motivy pro zapojení do týmového sportu nebo běhu mají mnohem větší efekt, než si myslíte.

V nedávné studii (srovnávající tři rozdílné studie) zjistili výzkumníci z univerzit v Cornellu a Novém Mexiku souvislost mezi způsobem, jakým lidé kategorizují svou fyzickou aktivitu a množstvím jídla, které po této aktivitě zkonzumují. Lidé, pro které je fyzická aktivita zábavou, konzumují mnohem méně jídel čistě pro potěšení (například čokoládu) a také mnohem méně jídla obecně, než lidé, pro které není fyzická aktivita ničím jiným než cvičením.

V první studii výzkumníci vyslali dvě skupiny na procházku. První skupině bylo řečeno, že procházka je jen pro zábavu, zatímco druhá skupina si myslela, že procházka je formou cvičení. Po procházce měli účastníci přístup ke švédským stolům zdarma. Účastníci z druhé skupiny toho snědli mnohem více než první kontrolní skupina.

cvicit a hubnout

Ve druhé studii se účastníci také podíleli na stejném experimentu s procházkou (zábava versus cvičení) s tím rozdílem, že tentokrát s sebou měli bonbóny M&M’s. Podobně jako v prvním experimentu i tito účastníci, kteří považovali vycházku za cvičení, snědli více (tentokrát o více než 200 kalorií z M&M’s) než kontrolní skupina, která považovala procházku za zábavu.

V poslední studii výzkumníci pozorovali běžce po závodě (231 běžců účastnících se studie, věkově v rozpětí 16-60 let). Výsledky byly konzistentní s předchozími dvěma studiemi, protože běžci, kteří si závod víc užívali, si vybírali zdravější jídla než ti, kteří si závod neužívali a jedli pak méně zdravých jídel.

Toto je převratná novinka pro všechny, kteří se snaží zhubnout nebo i pro ty, kteří se snaží jíst zdravě. Když jednoduše označíte svoje cvičení jako zábavu, může vám to pomoci při snížení počtu kalorií, které zkonzumujete po cvičení. Výzkumníci uvedli jako důvod to, že pokud na cvičení nahlížíte jako na zábavu, odvádí to vaši pozornost na úsilí, které musíte při fyzické aktivitě vynaložit. Výzkumníci také spekulují nad úlohou vnitřní motivace při cvičení, díky které se cítíte energičtěji a máte tendenci jíst po cvičení lépe.

Takže než začnete s další fyzickou aktivitou, zamyslete se nad tím, jak pro vás může být zábavnější. Zkuste při ní poslouchat hudbu nebo zapojte kamaráda, který vám pomůže si tuto náročnou aktivitu víc užívat.

Přidejte komentář